Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

«Σε 48 ώρες τελειώνουν την Τουρκία» – Υποκλίθηκε το Ισραήλ: Παρέδωσε στα Γεράκια της ΠΑ την Αρχηγία των Σχηματισμών (εικόνες, βίντεο)


Υποκλίθηκε το Ισραήλ στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία παραδίδοντας την αρχηγία των περισσότερων σχηματισμών της άσκησης «Blue Flag» στα Γεράκια της 335 Μοίρας «Τίγρης» προκαλώντας  «εγκεφαλικά» στην Τουρκία του Ερντογάν για το τι θα συνέβαινε σε περίπτωση που τα τουρκικά μαχητικά δημιουργούσαν κάποιο πρόβλημα στην Α.Μεσόγειο και στα κοινά ενεργειακά σχέδια… Παρακάτω μπορείτε να δείτε εικόνες και βίντεο από την δράση στους αιθέρες του Ισραήλ…

Το γεγονός αυτό έδειξε πως η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία εμπιστεύεται με «κλειστά μάτια» τις ηγετικές ικανότητες της ΠΑ. Μάλιστα αυτό έγινε στη σύγχρονη έκδοση του Top Gun στο δυτικό ημισφαίριο σε μια από τις καλύτερες αεροπορικές ασκήσεις του κόσμου που προσομοιώνει πραγματική αεροπορική μάχη. Σε μια άσκηση που η Τουρκία όχι απλά δεν συμμετείχε αλλά μπορεί να ήταν και ο εικονικός στόχος…
Μην ξεχνάμε τη φράση «Σε 48 ώρες, η Ελληνική πολεμική αεροπορία θα γονατίσει την Τουρκική πολεμική μηχανή”!
Τα μαχητικά μετέβησαν στην αεροπορική βάση OVDA στην έρημο Negev του Ισραήλ το διάστημα 1-16 Νοεμβρίου.
Την ελληνική Πολεμική Αεροπορία εκπροσώπησαν στην άσκηση τα τέσσερα μαχητικά F-16 Block 52+ Advance και ανάλογο προσωπικό που προέρχονταν από την 335 Μοίρα της 116 Πτέρυγας Μάχης από τον Άραξο.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, κατά τη διάρκεια της άσκησης εκτελέσθηκαν αποστολές Σύνθετων Αεροπορικών Επιχειρήσεων [Composite Air Operations (COMAO)] και σε ημερήσιες και νυχτερινές αποστολές προστασίας περιοχών, ενώ στις περισσότερες είχε αναλάβει την αρχηγία των σχηματισμών.
Στην άσκηση συμμετείχαν με αεροπορικές δυνάμεις, εκτός του Ισραήλ και της Ελλάδας, η Γαλλία, η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Ιταλία, η Ινδία και η Πολωνία.
Ο στόχος της άσκησης ήταν η προσομοίωση όσο το δυνατόν ρεαλιστικότερων σεναρίων «ακραίας αεροπορικής μάχης» καθώς και οι συνδυασμένες πτήσεις (COMAO).
Για πρώτη φορά συμμετείχαν αεροσκάφη από την Ινδία, την Γαλλία και την Γερμανία .
Κατά τη διάρκεια των αεροπορικών εξόδων οι ξένες αποστολές πέταξαν κατά της ισραηλινής μοίρας «Ιπτάμενος Δράκος» , μιας και οι Ισραηλινοί προσομοίωσαν τις δυνάμεις του εχθρού, ενώ στο έδαφος αντιαεροπορικοί πύραυλοι SAM (Surface-to-air misile ), συστοιχίες πυραύλων Patriot και MANPADS (φορητά συστήματα αεροπορικής άμυνας) στοχοποιούσαν εικονικά τα αεροσκάφη.
«Η άσκηση Γαλάζια Σημαία είναι ένα σημαντικό άλμα στην ικανότητά μας να υλοποιούμε απίστευτα δύσκολες εναέριες ασκήσεις πολυεθνικού χαρακτήρα στο Ισραήλ, από κοινού», δήλωσε ο Ταξίαρχος Nadav, διοικητής της 133ης Μοίρας ( «Ιππότες της Twin Tail»), η οποία διαθέτει αεροσκάφη «Baz» (F-15) και έχει την ευθύνη της άσκησης .
«Αυτό είναι ένα σημαντικό ορόσημο στις σχέσεις μας με τις ξένες αεροπορικές δυνάμεις, μερικές από τις οποίες έφθασαν στο Ισραήλ για να συμμετάσχουν για πρώτη φορά. Αυτή η άσκηση θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε τη συνεργασία με αυτές τις δυνάμεις και στο μέλλον», δήλωσε ο ίδιος.
Τα αεροσκάφη που συμμετείχαν  στην «Blue Flag» 2017 από ισραηλινής πλευράς ήταν μια μοίρα F-15 , μια μοίρα «Sufa» (F-16) και δύο μοίρες «Barak» (F-16C / D). Παράλληλα συμμετείχαν ανάλογα με το σενάριο, τακτικά μεταφορικά αεροσκάφη, ελικόπτερα, UAV ( Μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα), αεροσκάφη L (Electronic Warfare).
Οι αμερικανικές, ελληνικές και πολωνικές αεροπορικές δυνάμεις κατέφθασαν με μαχητικά αεροσκάφη F-16, οι Γάλλοι με «Mirage» 2000D, οι Γερμανοί με «Eurofighter Typhoon», οι Ιταλοί με «Panavia Tornado» πολλαπλού ρόλου και οι Ινδοί με ένα C-130J.
«Η ισραηλινή πολεμική αεροπορία (IAF) έχει δύο κύριους στόχους κατά την άσκηση: η πρώτη είναι η βελτίωση της επιχειρησιακής ετοιμότητας όλων των αεροπορικών δυνάμεων, που συμμετέχουν μέσω της εμπειρίας της ποιότητας της αμοιβαίας εκπαίδευσης, δημιουργώντας ένα γόνιμο έδαφος για την αμοιβαία αποκόμιση εμπειρειών.
Το δεύτερο είναι να δείξουμε στον κόσμο ότι η IAF είναι. μια προηγμένη, ισχυρή και ηγετική δύναμη στην περιοχή» δήλωσε ο Σμήναρχος Guy, προϊστάμενος του τμήματος εκπαίδευσης στο τμήμα IAF .
Ποια είναι η 335 Μοίρα «Τίγρης» 
Η 335 Μοίρα «Τίγρης» είναι η παλαιότερη Μοίρα της ΠΑ, αφού συγκροτήθηκε όταν η Ελλάδα ήταν υπό κατοχή από τους Γερμανούς τον Οκτώβριο του 1941 στο αεροδρόμιο Ακίρ της Παλαιστίνης, δηλαδή λίγους μήνες μετά την ολοκληρωτική κατάληψη της Ελλάδας από τους Γερμανούς.
Οι πρώτοι πιλότοι της Μοίρας ήταν στελέχη της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας που είχαν σταλεί στο Ιράκ από το 1940 για να εκπαιδευτούν από τους Βρετανούς, καθώς και αρκετοί πιλότοι που κατέφυγαν στην περιοχή μετά την κατάληψη της Ελλάδας, για να συνεχίσουν τον αγώνα ως την απελευθέρωση της χώρας.
Η Μοίρα εφοδιάστηκε με τα μαχητικά αεροσκάφη Hurricane-IIB στην αρχή, και μετά με τα Hurricane-IIC και υπαγόταν στην 339 Πτέρυγα Μάχης της RAF. Με τα αεροσκάφη αυτά επιχειρεί έως τον Δεκέμβριο του 1943, οπότε και τα αντικαθιστά με τα σύγχρονα Spitfire VB και VC.
Η Μοίρα είχε, και μετά την παραλαβή των νέων αεροσκαφών, ως κύρια αποστολή την Δίωξη. Εκτελεί επιχειρήσεις στη Βόρεια Αφρική, στην Ιταλία, στη Γιουγκοσλαβία, στην Αλβανία και στην κατεχόμενη Ελλάδα, πιό συγκεκριμένα στην Κρήτη, στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα. Κατά την διάρκεια της παραμονής της στην Μέση Ανατολή, επιχειρώντας από πρόχειρα αεροδρόμια, συμμετείχε σε αποστολές προστασίας νηοπομπών.
Τη ρουτίνα των αποστολών αυτών, διέκοψε ο επιτυχής βομβαρδισμός και πολυβολισμός από χαμηλό ύψος του Ιταλικού στρατηγείου της Λιβύης που πραγματοποιήθηκε στις 28 Οκτωβρίου του 1942 (για να εορτασθεί και η επέτειος) μετά τις επίμονες αιτήσεις και τα έντονα διαβήματα των ελληνικών πληρωμάτων προς τους Βρετανούς.
Το Σεπτέμβριο του 1944 μεταστάθμευσε στην Ιταλία και από εκεί στην Ελλάδα περί τα τέλη του Οκτωβρίου στο αεροδρόμιο Χασανίου, το σημερινό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Εκεί, μαζί με τις 336 ΜΔ και τη 13 ΜΕΒ (Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού), που είχαν συγκροτηθεί στην Μέση Ανατολή, αποδόθηκε στο ελληνικό κράτος από τους Βρετανούς.
Στην διάρκεια του Β΄ΠΠ η Μοίρα έχασε 18 πιλότους πραγματοποιώντας 5555 εξόδους, διάρκειας 8500 ωρών πτήσης και άλλες 12000 ώρες πτήσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Τον Αύγουστο του 1945 μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο του Σέδες.
Τον Ιούνιο του 1947 παραλαμβάνει τα νέα αεροσκάφη Spitfire IX και XVI προκειμένου να μπορέσει να συμμετάσχει στις επιχειρήσεις της περιόδου 1947-1949 για την υποστήριξη των δυνάμεων του Εθνικού στρατού.
Τον Οκτώβριο του 1953 γίνεται η πρώτη Μοίρα που αντικαθιστά τα ελικοφόρα αεροσκάφη της με αεριωθούμενα τύπου F-84G και RT-33A, στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Μετονομάζεται σε 335 Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού αλλά τον ίδιο καιρό μια «άλλη» 335 Μοίρα μετατρέπεται σε Μοίρα Επιχειρησιακής Εκπαιδεύσεως και μετασταθμεύει στην 113 ΠΜΕ διαθέτοντας περίπου 25 Spitfire ενώ αργότερα μετασταθμεύει στην 115 ΠΜ όπου μετονομάζεται σε 340 ΜΔΒ.
Η 335 ΜΔΒ μετασταθμεύει στην 111 Πτέρυγα Μάχης και παραμένει εκεί ως τον Σεπτέμβριο του 1957. Μετασταθμεύει στη συνέχεια στην 110 ΠΜ στην Λάρισα και εδρεύει εκεί ως το Μάιο του 1960, αφού όμως είχε ήδη αρχίσει να παραλαμβάνει τα αεροσκάφη F-84F από το φθινόπωρο του 1957.
Το Νοέμβριο του 1960 αναλαμβάνει ρόλο κρούσης και μετασταθμεύει στην Τανάγρα. Η δεκαετία από το 1953 έως το 1965 αποτελεί σημαντικό σταθμό της ιστορίας της 335Μ διότι είναι η εποχή που η Μοίρα ,μέσω των καινούργιων Α/Φ, καθώς και με τη βοήθεια σημαντικών και ικανότατων αεροπόρων της εποχής οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν από Αμερικανούς συναδέλφους τους, ωθεί την Πολεμική Αεροπορία σε μία νέα εποχή βάζοντας τις πρώτες βάσεις για μία καινούρια επιχειρησιακή σχεδίαση των ικανοτήτων της καθώς και για τον επαναπροσδιορισμό των στόχων της.
Το Μάιο του 1965 αρχίζει την παραλαβή των F-104G Starfighter και στις 30 Ιουνίου του 1977 μετασταθμεύει στην 116ΠΜ στον Άραξο. Από τον Μάιο του 1965 ως τις 31 Μαίου του 1992 η Μοίρα πετά με τα F-104G. Με την προσθήκη των Α/Φ F-104G η 335Μ αναλαμβάνει σημαντικό μέρος των αποστολών κρούσης της Πολεμικής Αεροπορίας. Επίσης είναι και η εποχή που η 335Μ αρχίζει να συμμετάσχει σε διεθνής ασκήσεις και εκθέσεις με το Α/Φ θρύλος που πλέον διαθέτει.
Τον Απρίλιο του 1963 η Μοίρα αξιολογείται από το ΝΑΤΟ με μεγάλη επιτυχία και πλέον χαρακτηρίζεται ως Combat Ready σε όλες τις αποστολές Strike της Συμμαχίας. Οι χειριστές της όλη αυτή την περίοδο αφήνουν ένα σημαντικό έργο στις επόμενες γενιές αφού αξιοποίησαν με μεγάλη επιτυχία ένα Α/Φ κρούσης σε μία πολύ δύσκολη περίοδο για την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.
Αξιοποιούν στο έπακρο ένα Α/Φ που για περισσότερο από 25 χρόνια αποτέλεσε ένα Α/Φ ορόσημο τόσο για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία όσο και γενικότερα για το ΝΑΤΟ, ενώ παράλληλα σε συνεργασία με άλλες μοίρες της Συμμαχίας καθιερώνουν σύγχρονες τακτικές αποστολών κρούσης.
Στις 3 Απριλίου του 1993 μετονομάζεται σε 335 Μοίρα Βομβαρδισμού και παραλαμβάνει τα αεροσκάφη δεύτερης γενιάς Α-7Ε και TA-7C Corsair, που ήταν από τα 62 συνολικά αεροσκάφη που μας παρέδωσαν οι Αμερικάνοι.
Με τα αεροσκάφη Α-7 Ε οι ικανότητες Βομβαρδισμού της ΠΑ αυξήθηκαν δραματικά, γιατί (αν και αεροσκάφη δεύτερης γενιάς) διέθεταν μεγάλες δυνατότητες μεταφοράς οπλικού φορτίου, σε μεγάλες αποστάσεις, με ικανοποιητική ακρίβεια στην προσβολή των στόχων.
Τα συγκεκριμένα Α/Φ πριν παραληφθούν από την 335Μ, αποτελούσαν για αρκετά χρόνια στόλο της USA Air Force-USA ANG και USA NAVY. Η επάνδρωση της Μοίρας την εποχή εκείνη ξεκίνησε από έναν αρχικό πυρήνα έμπειρων χειριστών που είχαν υπηρετήσει για μεγάλη περίοδο στην 347Μ και οι οποίοι στην συνέχεια πλαισιώθηκαν από μερικούς ακόμα πρώην χειριστές Α/Φ F-104 G.
Οι Ιπτάμενοι της ξεκινούν πλέον εκπαιδεύσεις σε καινούρια είδη αποστολών όπως ο εναέριος ανεφοδιασμός , οι αποστολές νυχτερινού βομβαρδισμού με τη χρήση FLIR,καθώς επίσης με την βοήθεια των μεγάλων δυνατοτήτων του Α-7 Ε σε αποστολές βομβαρδισμού αναπτύσσουν καινούριες τακτικές σε αποστολές ΕΑΥ ΤΑΥΝΕ και Επιθετικής Αναγνώρισης.
Ταυτόχρονα συμμετέχει σε πολλές Νατοϊκές ασκήσεις όπως DESTINED GLORY, NATO TIGER MEET, SPARTAN HUMMER ,COOPERATIVE KEY, BOLD AVENGER,κ.α. ενώ ταυτόχρονα όλα αυτά τα χρόνια αποτελεί την βασικότερη δύναμη Α/Φ βομβαρδισμού σε όλες τις ασκήσεις ADEX σε συνεργασία με την Ναυτική Νατοϊκή Δύναμη της Ανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα αποτελεί σημαντικό συντελεστή επιτυχίας σε όλες τις Εθνικές ασκήσεις ημερήσιες και νυχτερινές, τόσο της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και των άλλων κλάδων των ενόπλων δυνάμεων.
Όλη αυτή την περίοδο η 335Μ με τα Α/Φ Α-7 Ε παίρνει επίσης μέρος σε διεθνείς Αεροπορικές Εκθέσεις όπως Air Tatoo κ.α. σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες όπως Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Πορτογαλία, Ισπανία κ.α., καθώς επίσης διοργανώνει αλλά και φιλοξενείται σε πολλές ανταλλαγές Νατοϊκών Μοιρών στα πλαίσια του θεσμού Squadron Exchange.
Σίγουρα η μεγάλη εμπειρία των χειριστών της σε όλες τις αποστολές βομβαρδισμού με τα Α/Φ Α-7 Ε, μέρα και νύχτα και με όλες τις καιρικές συνθήκες, θα αποτελέσει σημαντική παρακαταθήκη για όλες τις επόμενες γενιές αεροπόρων της Π.Α. αφού πολύ μεγάλος αριθμός χειριστών της, πέταξαν με το Α-7 Ε και το περήφανο σήμα του Τίγρη στο στήθος τους.
Από το 2009 όμως ξεκινά μία νέα εποχή τόσο για την 335Μ όσο και για την Π.Α. γενικότερα.
Η Μοίρα σταματά πλέον να πετά με τα Α-7 Ε και αρχίζει να παραλαμβάνει τα ολοκαίνουρια Α/Φ τέταρτης γενιάς F-16 BLK 52 (Advanced), στις καινούριες της εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν στο χώρο της 116ΠΜ.
Η παραλαβή τους ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2010 ενώ από τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου η Μοίρα αναλαμβάνει να εντάξει στην οπλοστάσιο της Π.Α. το πλέον σύγχρονο Α/Φ τέταρτης γενιάς, συμπεριλαμβανομένου όπλων όπως το JSOW-JDAM, του συστήματος LINK-16 , καθώς και του καινούριου RECCE POD.
Πλέον οι χειριστές της 335Μ αναλαμβάνουν να εκτελέσουν όλη την γκάμα Αεροπορικών αποστολών μέρα και νύχτα και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, αφού το Α/Φ με το οποίο είναι εξοπλισμένη η Μοίρα είναι ικανό να εκτελέσει με την ίδια αποτελεσματικότητα όλες τις αποστολές της Π.Α. και του ΝΑΤΟ.
Έτσι οι χειριστές της 335Μ συνεχίζουν την ένδοξη ιστορία της πετώντας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη τόσο του Ελληνικού εναέριου χώρου , όσο και του Ευρωπαϊκού ουρανού με τα Α/Φ F-16 BLK 52.
Δείτε εικόνες από την άσκηση























--

Πηγή Τμήματος Ειδήσεων:
Βαρνάβας όμορφος τόπος να μένεις, δύσκολος να ζεις..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.